loader image

1402/02/10 - افتتاح ایستگاه مترو علامه جعفری

محسن هرمزی در آیین بهره‌برداری از ایستگاه علامه جعفری و ۱۴۰۰ متر مسیر تونلی در پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو تهران اظهار کرد: توسعه غربی خط ۴ مترو قریب به ۵ کیلومتر از ارم سبز تا جنوب همت طرح شده است.
هرمزی گفت: در دوره جدید پیشرفت پروژه ۴۸ درصد بود و اکنون در حوزه ساختمانی به بالای ۸۰ درصد رسیده است. این ایستگاه در بین اتوبان تهران کرج، همت، حکیم، ستاری و بلوار آیت الله کاشانی واقع شده و مردم غرب تهران دسترسی آسان تری به مترو خواهند داشت.
وی عنوان کرد: توسعه غربی خط ۴ با خطوط ۵ و ۶ ایستگاه تبادلی دارد و برای اولین بار در متروی تهران سازه‌های جانبی داخل سازه اصلی قرار گرفته و از این پس خطوط جدید با همین روش ساخته خواهد شد. در ایستگاه جدید ۲۴۰ هزار متر مکعب حفاری انجام شده و در یک سال اخیر کار بسیار پرحجمی انجام شده و ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای این ایستگاه هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه در ساخت ایستگاه‌ها برای اولین بار عملیات ساخت با رینگ ۲۴ متری انجام می‌شود گفت: انشالله در خطوط جدید با همین روش کار خود را ادامه خواهیم داد.

شهردار تهران گفت: در حوزه مترو تلاش بر این است امسال ۲ برابر سال گذشته افتتاح تونل‌های ورودی مترو به طول ۲۲ کیلومتر به همراه راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه جدید داشته باشیم.
شهردار تهران ادامه داد: همچنین حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان از سال قبل برای راه‌اندازی این ایستگاه هزینه شده‌ در ادامه توسعه این خط دو ایستگاه افتتاح خواهد شد یکی در انتهای سال جاری و دیگری در ابتدای سال آینده همچنین بخش شرقی خط چهار نیز به طول ۱۱ کیلومتر تا ۲ سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *